Tuesday 6 April 2010

employed


semalam merupakan hari pertama saye memulakan kerja ditempat baru.. :D

apakah perasaan saye ??
ermmmm.. saye amat teruja. saye bersyukur sangat2 pada Tuhan kerna saye dikurniakan kerja untuk mencari rezeki bagi menampong hidop dan juga membayar segala hutang piutang :p.. dalam mase yang sama saye juga merasa amat nebes. ye la nak masuk tempat baru even saye dah ade hampir 5 tahun pengalaman kije. memang la ade rase confident juge. tp nebes tetap ade. harus memulakan untuk sesuaikan diri dengan tugas, company, suasana dan rakan sekerja. semua tuh faktor penting untuk kite enjoy dengan kije. kan??

saye juga mempunyai expectation yang tinggi bile kije ditempat yang baru. mestilah tak mo pikir untuk pindah randah lagik kan..? hermmm.. saye usaha, doa dan tawakkal. saye bermohon agar dipermudahkan jalan.. :)

tidak seperti selalu..pagi semalam sebelum keluar dari kereta..saye hanya menghubungi seorang saja yang cukop penting dalam hidop saye. hermm..saye call mama. inform dia yang saye akan mula kije tempat baru. mengharapkan doa dan restu dari mama. aminn. dan dengan tenang,dimulakan dengan bismillah..saye melangkah.

walaupon angah tolong gosokkan baju untuk saye dan baju tersebut masih jugak berkedut. mulanya saye muncung..tapi ermmm bia je la. sape soh tak iron sendiri.. lagi pon tak mo bad mood lah.. so,saye buat tak tau je. heheheeeee.. lagi pon i kan jenis yang selekeh.. uhuhuuh

percaya atau tidak. faktor pekerjaan boleh mempengaruhi seseorang ier individu. terlalu taksub dengan kerja hingga melalaikan tanggungjawab sebagai hamba Allah pon..memang tak berkat lah. kije bagai separuh mati pon,rezeki itu tiada keberkatannya. dan hidop anda akan sentiasa merasakan "tidak cukup".. sefaham sayelah,kerja itu adalah ibadah.. kan?? ini juga sebagai peringatan untuk saye sendiri..

so,semalam bermula lah cerita baru juga penghidupan baru di tempat kerja yang baru.. :)





notatangan : berkerjalah dengan hati yang tenang & hadapi dengan senyuman.. :)


2 comments:

  1. tahniah la sebab dpt keja baru..err asal muncung je mulut hahaha

    ReplyDelete
  2. Pjan : sebab baju iron tp still berkedut jua...uhuuh

    ReplyDelete

terima kasih daun keladi :)

Copyright to IYda Juhar
Designed by UMIESUEstudio 2015