Sunday 25 April 2010

Canon 1000D dan saya..

saye dah lupe tarikh tepat..

tapi ianya sekitar tahun 2008..

dat smile..mane nak carik??

pada hujung tahun 2008. saye dihadiahkan ini. saye terlampau hepi bercampur gemuruh. bagi bulan jatuh ke riba. rase macam nak tertanggal braces kat gigi tuh. hepi sangat.

sampai dirumah. elok saje saye letak ia diatas meja. tiap pagi sebelum ke opis pagi saye akan menjeling ke arahnya. seminggu berlarutan..ia masih dalam kotak. saye tak bukak pon. biarkan saja macam tuh.

dan satu hari saye ditanye,kenapa tak guna pakai dah kalu terlampau suke.. saye hanya diam. dan saye jawab, saye takot. kenapa? sebab itu adalah yang saye terlampau suke, macam kalu saye dah start sayang ia dan satu hari tuan nya mintak balik. macam mane? lantas saye diyakinkan dengan sepenuhnya bahawa itu hak milik mutlak saye. saye tarik nafas panjang.. sy percaya. dan bermula dengan itu..sy terus mengeleknya ke sana ke mari tanpa jemu jemu.

macam ne ye rase? hidong saye ni memang berkobar-kobarlah. saye suke. saye bangga. saye excited. macam2 saye pikir. idea saye datang je mencurah2. semangat baru. hinggakan saye enter short course photography. banyak menda nak brush up.. Tuhan je yang tahu betapa hepi nya saye mase. ngalahkan budak2 dapat eskrem kacang merah.

skang nih dah dua tahun ia bersama saye. dan saye tertanye adakah tuan nye yang asal akan menuntutnya lagi buat kali ke-tiga???? do i have to prepare for the worst??



notatangan : maybe i have to get it truly by my own.. kan.. yer saye boleh..:)


No comments:

Post a Comment

terima kasih daun keladi :)

Copyright to IYda Juhar
Designed by UMIESUEstudio 2015