Tuesday 14 April 2015

My first SOHO

Assalamualaikum.

Apa itu SOHO? Small Office Home Office. Bagi mereka yang bergerak sebagai Freelance atau pun bekerja dari rumah khususnya amat memerlukan SOHO tersendiri. 

Kenapa memerlukan SOHO? Supaya setiap kerja lebih seronok, fokus, mudah dan praktikal. Ini penting. Bertugas dirumah tak semudah bertugas dipejabat ye.


Gambar ini adalah merupakan SOHO yang saya susun atur sendiri sejak tahun 2012. Ketika ini Khadijah masih kecil jadi boleh lah saya letakkan dia dalam baby cot. Tapi berbeza dengan sekarang, setiap kali saya mengambil tempat dimeja, dia pun akan ikut sama nak menulis dan kononnya membantu ibu.

SOHO ini hanya tinggal kenangan, kerana bulan lepas suami saya telah membeli komputer (tiba-tiba) jadi dia memerlukan meja. Saya dengan rela mengizinkan dia mengambil meja SOHO ini. Dan sekarang, buat masa ini saya berpangkalan di luar. Ini kerana, meja ini telah dialih ke sebelah ruang tamu.

Inshaallah, saya berharap dalam masa 2 bulan lagi setelah kami berpindah ke rumah baru, saya boleh membina kembali SOHO yang saya idamkan. Hiks!!!!


Thank you for reading this entry!


No comments:

Post a Comment

terima kasih daun keladi :)

Copyright to IYda Juhar
Designed by UMIESUEstudio 2015