Saturday 11 April 2015

Absolute Thai di Wangsa Walk

Assalamualaikum.

Ini kisah Sabtu minggu lepas, bukan Sabtu hari ini. Hikss!! Genap seminggu dah baru nak kongsi cerita. 

Ok!! Alkisah minggu lepas ayah Dija dengan tiba-tiba mengajak ke KL. Katanya nak ambil barang skuter. Semenjak kebelakangan ni, ayah Dija sangat sibuk nak siapkan skuter lama ibu. Sayang katanya, skuter ni dari zaman kami bercintan-cintun lagi. Auwww!! Sweet gitu.

Kami bertolak ke KL dah agak lewat dah, selepas pergi kenduri. Makanya, ibu berjubah lah ke KL hari ni.Kami sampai kat KL dah lewat petang, selesai sahaja urusan ayah. Kami saja-saja pusing KL. Kali ni saya memilih untuk ke Wangsa Walk. Kononnya dalam kepala kalau berkesempatan nak tonton wayang. Hikss!!

Apabila tiba waktu malam, ayah Dija macam biasa la akan tanya saya mahu makan kat mana. Tambahnya lagi, peruntukkan hanya RM15 sahaja sambil berseloroh. Hahhah!! Pada mulanya, saya berhasrat mahu ke TGIF, sambil kami berjalan tu ternampak restoran Absolute Thai. Wah!!! Terus bertukar fikiran. Jadinya, kami terus ke Absolute Thai. Yeayy!!! Sawadikkapp!!


Sawaddikkaaappp!!!






















Sebelum ni, kami pernah mengunjungi Absolute Thai di One Utama. Antara menu kegemaran saya Mieng Kam, Tom Yam, Kerabu Mangga dan Teh Ais. Hidangan untuk Mieng Kam tu sesuai untuk hidangan ramai, biasanya kalau pergi berdua, selebihnya pasti akan di 'tapau'. Bagi saya semua hidangan disini dalam 'portion' yang agak besar. Satu hidangan sesuai untuk 2-3 orang. Jadi, kami biasanya takkan memilih terlalu banyak hidangan. Teh ais nya sangat sedap dan sangat puas hati.

Absolute Thai adalah merupakan salah satu restoran hidangan Thai yang sangat sedap dan 'very recommended'. Saya sangat berpuas hati. Masakannya memang terasa makasan Thai. Lazat. Gabungan 'sweet sour salty bitter' itulah rasa masakan Thai. 

Suasana restorannya juga sesuai untuk famili. Sangat selesa. Layanannya juga amat memuaskan. Inshaallah akan berkunjung lagi untuk mencuba menu yang lain pula. Hikss!!

Sekiranya mahu tahu infor tentang restoran ni boleh la kunjungi Absolute Thai Malaysia. Bagi untuk mendapatkan info tentang lokasi yang terdekat dan sebagainya.

Alhamdulillah!! Kali ni ibu belanja ayah dan Dija ya. Heeee!! My treat for my loves.


Thank you for reading this entry!


No comments:

Post a Comment

terima kasih daun keladi :)

Copyright to IYda Juhar
Designed by UMIESUEstudio 2015