Monday 9 March 2015

My Review : Holiday Villa Hotel, Kota Bharu

Assalamualaikum.

Dah cukup seminggu tak update blog ye? Wat a hectic week for me and my little family. Tak pe. Nanti kita share satu-satu ye.

Last week, on Tuesday ada hal emergency due to family matters. Jadi terpaksa la balik dalam keadaan yang agak kelam kabut. Perjalanan bermula dari rumah biru kami, jam 9 malam. Oleh kerana perjalanan kami tidak melalui mana-mana lebuhraya, maka masa diambil agak lama. Jam 5 pagi hari berikutnya, kami tiba di Kelantan.

Pada mulanya, kami bercadang untuk menginap di homestay yang berdekatan dengan kampung kami. Tapi nampaknya, tiada rezeki kami. Sudahnya, kami meneruskan perjalanan hingga lah ke Wakaf Che Yeh sambil mencari tempat penginapan sementara hanya untuk satu malam. 

Alhamdulillah!! Apabila singgah di Holiday Villa Hotel dengan walk-in sahaja tanpa room-booking, nasib baik masih ade kekosongan. Rate room pada hari tersebut untuk walk-in, Superior room berharga RM185. Tapi suami saya memohon untuk menggunakan government rates, makanya dapat sedikit diskaun RM165 per nite with breakfast for 2 pax.

Bagi saya, bilik ini selesa untuk famili kecil kami (2 +1). 





Apa yang saya PALING SUKA servis hotel ni, sejadah disediakan didalam bilik (saya lupa bawa sejadah) dan iron with iron-board juga dah ada. Senang!! Tak payah nak request dah. Tanda kiblat pon jelas dan senang. Yeayy!!!

Menu untuk breakfast pon ok. Ada pelbagai pilihan dan yang bagusnya ada Nasi Kerabu (local food). Gambar kat atas tu nasi kerabu la tu, tapi saya tak makan ulam jadi nya amek tumis, budu dan lauk ayam saja. Hiks!!



Bagi pelancong dari luar pula yang memang datang ke Kelantan untuk shopping, memang agak strategik sebab nya betol-betol berhadapan dengan Pasar Malam Wakaf Che Yeh. Gedung jualan pula, memang tak payah cakap la kan, merata tempat ada. Boleh jalan kaki saja. 

Selamat Berkunjung ke Kelantan ye.

Thank you for reading this entry !





1 comment:

terima kasih daun keladi :)

Copyright to IYda Juhar
Designed by UMIESUEstudio 2015