Monday 30 March 2015

Selamat Hari Polis ke 208

Assalamualaikum.

Alhamdulillah!! Seperti tahun yang sudah-sudah, selepas bergelar isteri kepada abam polisi nih, saya dengan jayanya dapat menghadirkan diri ke majlis sambutan Hari Polis. Dan tahun ini adalah tahun ke-empat.

Saya pernah berjanji pada diri saya sendiri, selagi sihat dan diizinkan Allah swt, saya akan menghadirkan diri ke majlis sambutan Hari Polis setiap tahun bagi menyokong penat-lelah suami dan berkongsi pahit manis,juga suka duka dalam keluarga Polis ini.

Tidak mudah menjadi isteri kepada seorang abang polis. Tapi manisnya tetap ada, disebalik setiap kesabaran.

Majlis bermula seawal 9 pagi, dan kami semua harus berkumpul disana seawal 7.15pagi. Mencabar sungguh persiapan pagi pada tahun ini. Nak kena kejutkan Khadijah bangun awal pagi, mandikan dia dan suruh dia pakai dress (which is Dija memang tak suka dress). Fuh!!! Tapi, nasib baik this time TukMa and TukBah ada kat rumah. Seawal pagi lagi TukBah memujuk si Dija. Alhamdulillah berjaya tanpa nangis-nangis. Tenkiu TukBah.

Majlis bermula macam biasa, dengan perbarisan dan kawad. Kemudian penyerahan sijil penghargaan kepada mereka yang berkenaan. Disusuli dengan ucapan ringkas dari Ketua Polis Daerah.

Saya tak dapat nak snap banyak gambar, sebab Dija merengek nak duduk atas riba je. Tak mahu duduk atas kerusi. Selang beberapa minit, Dija boleh terlelap. Jadinya memang kena pangku je la kan. Cumanya, ketika nama saya dipanggil untuk mengambil sijil penghargaan, saya letakkan Dija berbaring diatas kerusi sambil dibantu oleh kawan saya. Nasib baik.

Selesai sahaja majlis tersebut, kami semua yang hadir dijemput untuk makan-makan. Time ni, Dija bangun la pula. Pandaiiii ye Dija kalu bab makan ye. Hahhah. 
 


Alhamdulillah!! Tahun ini ayah Khadijah mendapat penghargaan daripada IPK Pahang atas tugsnya yang cemerlang pada tahun lepas. Tahniah ayah!!! Semoga terus sukses dimasa hadapan.




Eheem!! Alhamdulillah, ibu Khadijah juga mendapat penghargaan atas penglibatannya dalam PERKEP pada tahun lepas daripada IPD Bera. Terima kasih !!




Ini gambar trademark kami setiap tahun. Port yang sama, orang yang sama. Cumanya perut je yang buncit. Inshaaallah!! Tahun depan kita berempat pula ye dan mungkin di tempat yang berbeza.


Thank you for reading this entry!!


1 comment:


  1. Thanks for sharing, nice post! Post really provice useful information!

    Giaonhan247 chuyên dịch vụ vận chuyển hàng đi mỹ cũng như dịch vụ ship hàng mỹ từ dịch vụ nhận mua hộ hàng mỹ từ trang ebay vn cùng với dịch vụ mua hàng amazon về VN uy tín, giá rẻ.

    ReplyDelete

terima kasih daun keladi :)

Copyright to IYda Juhar
Designed by UMIESUEstudio 2015