Thursday 28 May 2015

Kelas Nasi Arab Anjuran PERKEP

Assalamualaikum.

Dua minggu lepas, Perkep (Persatuan Keluarga Polis) IPD Bera telah menganjurkan Kelas Nasi Arab. Kalau ikutkan letih, rasa macam tak larat dah nak pergi. Tapi dek kerana semangat untuk menyokong Perkep dan kawan-kawan, saya gagahkan diri. Walaupun sedikit lewat sampai. Chewahh!!!

Kelas ini telah diadakan di dapur Perkep kami dan gurunya adalah Pengerusi Perkep kami sendiri iaitu Puan Maslina. Berbekalkan yuran sebanyak RM25 sahaja. Kelas bermula pada jam 3 petang dan berakhir pada jam 4.30 petang. Cepat dan senang je nampak Puan Maslina masak. Heee!!

Ini pertama kali saya melihat periuk Noxxa serbaguna yang selalu diwar-warkan oleh Cikgu Zaila. Owh! Begini rupanya, ada banyak fungsi. Letak je beras basmathi, ayam dan segala rempah. Tekan fungsi yang dikehendaki dan biarkan je sehingga masak. Semudah itu saja. Kemudian diteruskan dengan memasak ayam madu. dan akhir sekali salad. Ya Allah! Kenapa senang sangat ni. Eheem buat nya belum lagi, cuma lihat demo nya je.










Dan, sebelum pulang setiap peserta dibekalkan dengan satu bekas Nasi Arab. Nyummmm!! Sedap!! Sangat!!! Kami juga diberikan resipi bertulis sebagai rujukan nanti.

Kesimpulannya, untuk kelas kali ini, saya terpikat dengan periuk elektrik serbaguna Noxxa dan juga resipi ayam madu itu. Sedap sungguh!




4 comments:

terima kasih daun keladi :)

Copyright to IYda Juhar
Designed by UMIESUEstudio 2015