Wednesday 13 May 2015

Ejen Takaful Prudential/ PruBSN Takaful

Assalamualaikum.

Kebelakangan ini, ada segelintir kenalan dan rakan agak keliru dengan status kerja saya. Hahah!! Alhamdulillah!! Saya masih lagi Ejen Takaful bersama dengan Prudential. Cumanya tahun ini agak berbeza dengan tahun-tahun yang sebelumnya dek kerana faktor kesihatan.

Apabila disahkan mengandung anak kedua, pelbagai cabaran saya hadapi berkenaan dengan alahan. Bermula dengan 'bleeding' kemudian gatal-gatal dan itu belum lagi termasuk mual dan pening. Allahuakbar. Betul la kataorang tua-tua, mengandungkan anak pertama, kedua, ketiga dan seterusnya, semuanya berbeza.

Oleh itu, saya telah menghadkan aktiviti saya untuk 'travel' dalam jarak yang jauh. Jadinya, saya banyakkan berehat dirumah. Banyak membuat kerja dari rumah. Berinteraksi dengan 'clients' dari rumah sahaja melalui email, watsapp, facebook dan segala media sosial yang memudahkan.

Ini adalah salah satu 'Beauty of  This Business'. Kita bukan bekerja makan gaji tapi ini adalah bisnes kita sendiri. Selagi bergelar ejen, kita lah bos dan kita lah pekerjanya. Lain pula apabila, kita mahu dinaikkan pangkat menjadi Unit Manager.

Alhamdulillah!! Kerja dengan masa yang fleksibel dan boleh diaturkan sendiri. Tak perlu pening kepala untuk minta cuti bila tak sihat atau ada sebarang kecemasan. Ini lah yang saya cari. Dalam masa yang sama, gaji saya masuk seperti biasa.

Semalam, setelah sekian lama tak bertandang ke pejabat, saya ke sana atas urusan kerja. Dija pun ikut sama sebab tak mahu tinggal dengan pengasuh. Sebenarnya, bermula tahun ini, saya mengambil keputusan menjaga Dija sendiri di rumah.




Kami ke Prudential/PruBSN Cawangan Mentakab untuk mengambil borang proposal yang baru sambil menyelesaikan beberapa tugas penting.

Kemudian, kami terus ke Old Town White Coffe, Temerloh untuk berjumpa dengan Unit Manager saya, Puan Kaiulani Bujang yang datang dari Kuala Lumpur. Alhamdulillah!! Saya sangat teruja dan gembira. Ye lah, saya kan 'outstation agent' jadi nya bila UM datang tu semangatnya lebih la. Hahhaha!! Terima kasih Kay sudi datang ke sini. Kami memulakan dengan 'coaching session' macam biasa dan seterusnya bergilir-gilir untuk kemaskini aktiviti semasa juga memberikan laporan semasa.





Alhamdulillah!! Semuanya berjalan lancar. Terima kasih Kay !!

Senang menjadi Ejen Takaful bersama Prudential ni, banyak cawangan yang ada disetiap negeri untuk memudahkan kita bekerja.

Contohnya, macam saya yang berdaftar di bawah SAR Group Million Dollar Agency dan lokasinya di Petaling Jaya. Tapi saya menetap di Pahang, maka untuk sebarang urusan rasmi, saya boleh keman-mana sahaja cawangan yang terdekat di Pahang. Biasanya, saya akan ke Prudential/PruBSN Cawangan Mentakab untuk menyelesaikan sebarang urusan.

Dan kerjaya ini juga boleh menyertainya sebagai 'Full-timer' atau pun 'Part-timer', terpulang pada diri dan keadaan masing-masing.

Best kan?? Mahu tahu lebih lanjut boleh hubungi saya ye :

Email : nurfahida.prubsntakaful@gmail.com
Facebook : Iyda Juhar
Telefon/ Whatsapp : +6010 401 2310






No comments:

Post a Comment

terima kasih daun keladi :)

Copyright to IYda Juhar
Designed by UMIESUEstudio 2015