Tuesday 9 December 2008

perihal blog ini

haih.sudah lama aku tak update blog ini.bukan aku tidak berblogging atau surfing.aku agak senantiasa baca blog yang aku suka walaupon aku agak sebok semenjak dua menjak ini dengan kije yang tak pernah nak habes.mungkin,aku kureng mood dan jiwa untuk kasi post entri baru.dan juga gerakan malas yang melampau telah merasok diri aku.memang susah untuk diluntur pabila ia melanda.

mari sini aku kesahkan perihal blog ini.agak sekian lama sudah aku impikan untuk ada blog sendiri.jadi,aku bermula dengan blog under fwenster.sket ingin diceritakan pasal f1rst.blog aku.oleh kerana aku agak rabun IT,jadi perlukan sket masa untuk sesuaikan diri juga pelajari how to create my own blog.bermula dengan isi entri yang copy and paste,aku dikomen supaya lebih realistik dan menggunakan raw material sendiri.tenkiu Ah Jed.setelah itu,aku mulakan entri yang berbentuk sharing,luahan juga debat.

(~_^)

berbalik pada perihal blog ini :

bermula dari fwenster juga.kat situ aku jumpe ramai antara sahabat lama.then aku jumpe si dia ex-skoolmate a.k.a ex-skandal.heheeeeee.
yer.aku terus view profile nye.suke juga melihat gambar dlm setiap albumnye.gaya paras rupe agak beza sudah.gambar yang dihasilkan amat cantek.aku memang minat seni/arts.dari situ secara tak langsung mengembalikan ingatan pada 'kenangan silam' aku.hermm.

bagai sleepy dikasi pilllow.aku terjumpa satu promosi tentang performing arts yang akan dilancarkan pada 25 oktober 2008.antara nama disitu,aku agak/pernah kenal.terus rasa mahu jumpe mereka.aku nekad aku mahu pergi.aku terus mencari dari blog ke blog.disitu juga secara tak langsung aku jumpe macam-macam blog.
bile tibe tarikh tersebut,aku menculik sahabat lama sebagai peneman ke sana.kami sampai agak lewat juga,tapi masih sempat bersua muka ngan sahabat lama dan baru.best sangat.hehehehehe.
(;

dalam lingkungan Ogos 2008,aku ngan tanpa pikir panjang lagi terus membeli satu laptop.dah lama hasrat ini dipendam tapi terhalang oleh kewangan.biasa la.semuanya harus ditanggung sendiri.aku beli yang standard jer.aku kasi nama Joni.heeeee.
dua minggu lepas tu aku sebokkan diri mau pasang internet kat umah.oleh kerana aku tinggal dirumah bujang,untuk pasang streamyx agak tidak sesuai(perlu fixed line).memandangkan lagi next year osmate aku dah nak kawen.jadi kau harus pindah.lalu aku putuskan ntuk dapatkan broadband jer.kebetulan maxis centre di sunway pyramid ade promo,aku terus bayar tuk dapatkan usb modem.Yeeeeeaaaa!!!aku dah ade usb modem for broadband.bley la aku bertenet.untuk permulaan,ok la kot.bestnyer.best.gumbira hati ku.


blog mereka yang aku suka baca dan kunjungi banyak kasi semangat juga inspirasi. Yer. mereka gumbirakan aku. mekaseh.

kesimpulan nye : bile alatan dah agak lengkap.ada Joni juga tenet dirumah.ada keinginan dan hasrat membara.aku pon mula berblogging.aku suke begini.

memulanya aku berhasrat mau setiap hari catatkan entri disini.tapi tak sempat nampaknya.aku cuma mau kongsi.tapi aku dak tau la ade ker yang sudi view blog ini dan kasi taruk comment.heeeeeee.
aku juga agak konpius,apkakah tema yang patut diadakan utk blog ini?? adakah bercorak catatan harian sendirian berhad?? atau bercorak debat?? atau bercorak ilmiah?? atau poetry?? atau fiksyen?? atau kutukan??
akhiran aku piker adalh lebey baik aku kasi luah apa saja yang mau aku katakan.kerna ini rumah yang aku bikin sendiri.sape yang tak sudi bley nyah ke tempat laen.
InsyaALLAH.. maybe elok begitu.
(;



No comments:

Post a Comment

terima kasih daun keladi :)

Copyright to IYda Juhar
Designed by UMIESUEstudio 2015