Monday 2 May 2011

jantung saya

salam.

saya ingin buat pengakuan, saya sekarang tidak sehat. dah lama. bole dikatakan selepas 12 March 2011. bermula dengan demam. tubuh seram sejuk. kadang ok kadang tak ok. kadang lemah sangat hingga tak ada tenaga cuma daya yang ada bantu menggerakkan tubuh. selepas demam, saya dapat selsema. berkali-kali dan ulang alik ke klinik namun belom juga kembali normal. salah seorang doktor mengesahkan saya mendapat sinus. so, dia bagi spray hidung. lama-lama masih juga sama. jumpa doktor lain, katanya tonsil pula.

pada ketika ini, saya bagaikan tiada suara. batok yang berterusan. perit di tekak makin pedih. tido tak pernah lena. dan sekarang ini pula, saya muntah. sakitnya ulu hati saya.

pada malam ni, saya terfikir. dah sebulan lebih saya sakit. saya tak pernah sakit begini lama. saya terima ujian Allah s.w.t untuk saya. cuma saya berdoa agar Allah kuatkan semangat saya menghadapi dugaan ini. hingga kadang saya terfikir, adakah usia saya makin singkat? alamak. saya belom lagi langsiakan solat sunat taubat dengan sepenuhnya. hutang pon banyak lagi tak langsai, hutang keta, hutang PTPTN dan hutang maaf sesama manusia. makin hari tubuh saya makin letih tapi saya tak mau peduli hingga hari ini baru saya terasa nak peduli.

                                                                                               




Jasad tanpa jantung tidak akan bergerak...
 dan inilah jantung saya..nyawa saya..
semoga kasih sayang dan cinta ini Allah pinjamkannya sampai ke syurga
aminnnn


No comments:

Post a Comment

terima kasih daun keladi :)

Copyright to IYda Juhar
Designed by UMIESUEstudio 2015