Thursday 3 February 2011

manusia dimasa sekarang

tajuk yang agak serius setelah kian lama tak update blog ;)

zaman sudah mau berakhir kot. dalam meniti usia aku yang makin bertambah ni. aku amat sekali bersyukur pada Allah s.w.t yang tak pernah meninggalkan aku ke belakang, sentiasa menyayangi aku setiap nafas. aku sendirinya amat bangga dengan diri aku yang mengejar Allah s.w.t walaupon dalam keadaan bertatih. betollah setiap musibah yang berlaku pasti ade hikmah-Nya. aku amat gembira menjadi aku yang sekarang ini walaupon masih banyak lagi kekurangan yang harus ditampong. compang camping masa silam dicakar dosa dalam sedar dan tidak. Yang pasti aku mahu berubah menjadi hamba-Nya, walaupon ade yang mencebik pada ibadah aku. ade aku kesah???

zaman sudah terbalik. orang sekarang buat maksiat, minum arak dan hisap ganja secara terangan je. tak de rase segan silu apetah lagi rase bersalah. orang yang alim ulama plak kian malu nak sebarkan agama. macam tuh?? sedihkan. dalam secara tak sedar ini la yang berlaku. zaman dah nak kiamat kot. pompuan jadi pengkid. laki jadi nyah. haissssssssssssssssssh.

ntah kenapa aku dikelilingi semua ini. siang malam aku berdoa agar aku tidak hanyut dan lalai. aku yakin Tuhan amat sayangkan aku.

kuat Fahida !!!!!


No comments:

Post a Comment

terima kasih daun keladi :)

Copyright to IYda Juhar
Designed by UMIESUEstudio 2015