Sunday 20 February 2011

lagi SAYANG lagi diUJI

"Dan apabila Kami beri manusia merasai sesuatu rahmat, mereka bergembira dengannya (sehingga lupa daratan); dan jika mereka ditimpa sesuatu bencana disebabkan apa yang telah dilakukan oleh tangan mereka sendiri, tiba-tiba mereka berputus asa. Mengapa mereka bersikap demikian?) dan mengapa mereka tidak melihat (dengan hati mereka) bahawa Allah memewahkan rezeki bagi sesiapa yang dikehendakiNya (sebagai cubaan adakah orang itu bersyukur atau sebaliknya), dan Ia juga yang menyempitkannya (sebagai ujian sama ada diterima dengan sabar atau tidak)? Sesungguhnya hal yang demikian itu mengandungi keterangan-keterangan (yang membuktikan kekuasaan Allah) bagi orang-orang yang beriman." (Surah Ar-Rum: 36-37)

antara kiri dan kanan. mana yang mahu? kanan la. namun kiri tetap tidak suka pada yang kanan. itu harus diingat. bukan diingat saja, lagi harus dipertahankan. jangan biarkan kanan kalah pada kiri.

ape, korang ingat senang ke nak lawan setan nih. jangan ditanya setan itu jahat. memang setan dijadikan Tuhan dengan tugas begitu. asalnye dari api lagi. jadi, jangan dipersoalkan. apa yang perlu, kita harus melawan. jangan biar diri dikawal oleh setan. nape? susah? memang lah. sebab kita ni manusia biasa. namun ade caranya, dah lama, Tuhan dah bagi tau. SOLAT, MENGAJI AL-QURAN, ZIKIR,dan yang paling penting jangan sesekali lupakan DIA. Allah s.w.t sentiasa ade bersama dalam ape jua keadaan. ingat itu!!! 
sentiasa bersangka baik pada Allah s.w.t setiap detik. lebihkan istiqamah, jika tidak alpa akan datang. itu lah kita, manusia yang cepat lupa. tak pe. itu dah biasa. janji kita usaha.

terima kasih Allah kerana sentiasa ada bersama aku yang kerdil ini. terima kasih.


No comments:

Post a Comment

terima kasih daun keladi :)

Copyright to IYda Juhar
Designed by UMIESUEstudio 2015