Sunday 22 March 2009

hadiah besday dari bOnda untuk aku


pada 19 Mac 2009 bersamaan hari Khamis, aku telah mendapat kejutan istimewa dari bonda tersayang. macam hari yang sebelumnyau ,sepanjang aku berada di Gua Musang, bonda akan amek aku dari kopitiam yang tak best tuh lepas waktu kijenye. petang itu, bile nampak dari jauh lagi keta bonda,aku tersengih-sengih macam budak tadika yang sangat seronok bila ibunya muncul. bile keta bonda stop,aku terus berlari-lari dapatkannya. masuk jer keta,aku ternampak ade satu kotak hadiah berbalut kaler hijau (my mum's favorite colour).heheheh.

(versi tanahair telah dialih-bahasa untuk kesenangan umum)

Awek_Cun : ma,ape ni ma? hadiah ker? hadiah sape ma?

Bonda : Ermmm. hadiah la tuh.

Awek_Cun : owh. nak bagi sape ma? bagi alon ker ma?

Bonda : Yer la. bagi alon la.

Awek_Cun : ha?????? bagi alon ker ma? betol ker? ehheheheheheh

Bonda : Yer la,dah dari ari tuh lagi nak hadiah ari jadi.

Awek_Cun : ha?????? yer ke?ok.heheheheheeee.

(mase tuh aku tersengih sampai ke telinga dah.kekekekek.sampai aku lupe nak cakap time kasih kat bonda aku.dan juga dok sebok belek hadiah tuh)

aku sangat gembira yang amat sangat.walaupon aku agak terkejut juga pelik.yer la,besday aku dah lepas 5 bulan dah.tapi aku terima seadanya.lagi pon aku bukan nyer sentiasa ade kat kampong pon.yang aku paling suka,bonda aku nih bukan yang jenis memanje romantik.so,memang susah untuk dapat peluang cenggini.huhuuhuh.hargailah sebaik mungkin.

seingat aku,last hadiah besday yang aku terima dari bonda mase aku darjah 6. dapat seutas jam tangan ALBA. mase tuh,brand tuh amatlah glamer bagi aku. sebab,kat sekolah mase tuh,aku sorang je pakai jam tangan tuh.orang kedai tuh terpaksa tebuk lubang tali jam sampai ke depan,coz tangan aku kecik yang amat sangat.

petang tadi baru buka hadiah tuh,berdebar la jugak. setelah dibuka.aku amat terharu dan terus airmata mengalir. betol kate arwah MEK; sape pon dia, ape pon terjadi,dia tetap seorang ibu yang melahirkan aku. hati seorang amatlah mulia.

time kaseh mama. maafkan alon sebab banyak wat perangai dan nyusahkan mama selama alon dibumi nih.
alon sayang mama sokmo !!!!!
:*


4 comments:

  1. baincardin :
    tenkiu Mr.Bain!!!!
    yer.ai masih mude!!!

    susudalambotol :
    wah!! mesti hepi bangat celebrate besday diz time ka?? maklum la nak ade generasi baru.hehehheh.
    (:

    Aku Ady :
    tenkiu Mr.Ady!!!!
    yer.ai masih mude!!!

    ReplyDelete

terima kasih daun keladi :)

Copyright to IYda Juhar
Designed by UMIESUEstudio 2015