Tuesday 3 February 2009

baju terbalik aku pakai

ari ni aku bangun pagi macam biase.agak kebiasaan lately ni bangun awal sebab aku g sampai opis awal.sebelum 8.30am.itu perjanjian yang aku wat ngan bos aku. supaya aku bley kekal mase kije dari 8.30am-5pm.aku mau kuar opis awal supaya boleh awal ke kelas. tak pe,aku sahut cabaran mereka itu.

jadi,lately ni jugak aku lebih suke berpakaian tidak terlalu formal.
selesa tu memanglah sangat.yang bestnyer,cepat jer aku bersiap.
tak perlu gosok baju ker suar.hanya tudung jer,tu pon kekadang la kan.

pagi ni mungkin mood cuti belom hilang lagi.jadi agak lemau bangun pagi.aku pakai suar slack grey.juga baju hitam kegemaran.long sleeve shirt.kosong.aku suke.sebab nampak kurus bile makai nyer.heeeeeee.bergaya lah aku ke opis macam biase.tiada sebarang keraguan atau rase bersalah pon.sehingga lah aku masuk ke toilet,aku terperasan tag baju kat depan.keekhehehehekhekhkhehk.aku gelak sensorang.aku pakai baju terbalik rupernyer.depan ke belakang, belakang ke depan.ok lagi la tuh.bukan nyer luar ke dalam, dalam ke luar.biase la nak sedapkan hati sendiri.

^_O

baru semalam aku dok gelakkan si angelina jolie pakai baju terbalik.dalam suratkabar semlam kan ade.tup tup aku plak terkena ari ni.heeeeeeee.

well !! ai tetap mentenn jer.

notatanganaku : pssttttttttt.ni bukan pertama dalam idup ai. (;


3 comments:

  1. iYda Juhar berkata...
    wah.tak sangka plak malaysian.canteknye.tambah cantek bile makai tudung.
    aku teringin nak try pakai pashmina tapi bentuk muka aku nih bulat la.mcm kelakar plak.
    (;

    iYda Juhar

    Firstly you must understand. Orang Arab memaksa perempuan mereka memakai tudung bukan untuk semakin cantek. Tujuannya adalah menutup kecantikan yakni menjadikannya hodoh supaya tidak menarik kepada lelaki lain.

    I feel you should not be influenced by Sue Anna Joe about the tudung. You should follow your heart and take it off. The tudung is an arabic practice to cover the beauty of their women. It is not a Malay practice.

    I believe Sue Anna Joe is half Indian hence the non Malay name. Her photos in her myspace consist of unislamic and immoral and now she suddenly is promoting "morality" by wearing tudung.

    She had her fun, mingling with men photographing "haram" pictures of malay women and herself and now she is influencing you to a negative way of life. A lifestyle that will limit your freedom.

    She can afford to look ugly as she is a housewife now and is married. But Malay women should stay beautiful as that is our culture

    ReplyDelete
  2. saya rasa kita kena pakai tudung sbb nak tutup aurat.dan tutup aurat itu wajib..

    bukan sbb arabic ke apa ke..

    memakai tudung tak rampas kebebasan..
    x gitu sis?

    ReplyDelete
  3. Mamat Melayu :
    ko ni dari ajaran sesat mane ni ha? meh sini aku kasi tau. pakai tudung ni adalah salah satu perkara wajib dalam islam bagi menutup aurat kaum perempuan. tak de isu pengaruh mempengaruhi. dan tak de juga istilah ikut rase hati. dah memang itu suruhan Allah s.w.t. haihh. malas betol nak layan macam ni.

    manusia rumit :
    yer.betol tuh.pandai adik akak.memang tak de kes rampas merampas nih.lagi dipelihara kesopanan dan adab ade la.
    kan??

    ReplyDelete

terima kasih daun keladi :)

Copyright to IYda Juhar
Designed by UMIESUEstudio 2015