Sunday 16 January 2011

call him Cheq !!



salam.
pembuka 2011.
pada tarikh 8hb Januari 2011, malam, hampir lewat malam.
secara ofisial nya. dia bermastautin dirumah saya. dan dibawah jagaan a.k.a tanggungjawab saya.

hard to believe. me also. honestly, sepanjang hidop saya, selama 28tahun, saya tak pernah mendukung kucing. jangan katakan dukung, belai, belek, main-main atau apa saja yang berkaitan dengan haiwan yang dipanggil kucing itu adalah satu "tidak" kepada saya. kesimpulan, apa saja jenis yang berbulu saya memang alegik kan diri saya. owh tidak. tidak akan dekat even jarak satu meter. yup!!

semua yang mengenali saya dari kecil, pasti akan kenal siapa saya dan kucing. famili saya semuanya sudah maklum. pernah ade kejadian, masa kecil, waktu malam, sewaktu ke rumah tok guru ngaji al-Quran. seorang kawan namanya Jo Bongok. dia menyuakan kucing ke arah muka saya. terus saya nangis, berlari sambil menangis pulang ke rumah seorang diri pada waktu malam, ketika itu 8tahun. arwah Mek terkejut melihat saya menangis terhenjut bahu. kemudian, seminggu saya ponteng mengaji.

sewaktu makhluk indah ini (sekarang sedang nyenyak tidor atas katil saya) dibawa ke rumah saya, urmmm saya hanya diam saja. sebab saya sendiri yang meminta untuk menjaganya. padahal saya bole je bela ikan macam yang sebelum ni. tapi tak tahu kenapa keputusan tu datang ke dalam kepala otak saya. makhluk indah ini, disayang oleh tuan asalnya. baru saja membelanya selama sebulan agaknya. saya pon pelik apabila tuan asalnya sanggop ditinggalkan dia untuk saya. ape pon, terima kasih. saya amat gembira.

pertama kali, saya upload gambar saya bersama makhluk indah ini difesbuk. ramai yang tak percaya. komennye macam-macam. hehhehe..most of them adalah famili saya. sebab saye memang terkenal dengan seorang-yang-takot-kucing.akkakakakkakak...

kesimpulannya, sudah seminggu saya bersama makhluk indah ini. saya dah mula sayangkan dia. dan saya harap dia pon sama. oh ya.. u can call him Cheq !!



notatangan : dengan izin Allah s.w.t semuanya tak mustahil. look at me :D


No comments:

Post a Comment

terima kasih daun keladi :)

Copyright to IYda Juhar
Designed by UMIESUEstudio 2015