Monday 31 May 2010

blogging waktu kije #0003

hai haii..

waktu kije?? no lah. skang dah habes waktu kije. dah pukol 6 lebey dah ni ha. tapi aku belom pulang lagik. ade banyak kije yang perlu disiapkan. last week kan cuti on friday. dan pula memandangkan minggu depan 7hb kan cuti. ye, opis aku cuti ganti yang besday agong 5hb tuh. best kan?? heheh.. jangan jeles.

hari ni aku cite yang "aku berjaya datang ke opis". semalam aku tido tak de la awal mane pon. kol 11pm baru smpai umah selepas kuar supper. sampai umah je terus aku tido. tambah plak ngan flu yang aku dapat semalam. maybe caused by injection yang aku amek semalam. dats y doctor awal2 lagik dah bagi ubat demam. tapi aku nih perkasa,susah nak demam dowh. ahahha..

pagi tadi aku bangun awal. tapi aku malas bangkit. aku rase malassss lah sangat nak gi kije. nape ye??? hermm ape lagik sebab si setan dok hasut la. huh!! padahal aku banyak kije nak disiapkan. bertimbun weh. dah la mid-month ni aku akan amek cuti panjang. ehemmm.. berbalik kepada cite asal tadi, aku terus baring dengan mata pejam rapat sambil aku berpikir2. dan at last, aku buat keputusan nak pegi kije. aku terus bangkit dan pegi masak sausage. ye la, aku kan bisnesgirl skang ni. aku nak jual hot-dog ari ni kat opis. then iron baju dan terus mandi.

aku sampai awal ari ni kat opis. best. aku bawak hot-dog dan gula-gula. alhamdulillah. semua hot-dog laku ari ni. tapi duit tak tau la dapat full ke tak sebab aku belom kire lagik. kadang tak dapat full sebab dorang lupe bayar. tapi aku percaya dengan nasihat seorang kawan "jangan risau..kalau dah memang itu rezeki kita pasti kite akan dapat". so, aku hanya perlu usaha, doa dan tawakal. aku niaga dengan niat ikhlas. insyaAllah harap rezeki aku akan sentiase murah. kan?? aminn.

dan skang perot aku lapa. aku rase macam nak balik. nak makan nasik. tak jadi la aku nak stayback smpai kol 8malam ye. lapa.. lapa.. sebab semalam aku tak makan nasik. aku makan kueh tioe je. mane bole beb. perot wa perot nasik. haihhh.. biskut gula aku ade la. dah separuh tapawer aku makan. aku nih tak minat biskut yang brand berbagai2 nih. aku suke biskut kampung je. biskut tawa, biskut gula atau biskut meri. kalu yang femes emes yang no nut je aku makan. sape nak bagi hadiah tuh..silekan.. send ke opis aku ni ha.. :P

semua dah pulang. aku sorang je ni kat department aku. nak balik ke tak nih.. ermm bos aku baru je say bye. aku nak balik la. bawak balik kije kat umah sket. then aku nak masak. dah lame tak masak. semalam aku masak megi je.

ermmmm.


1 comment:

  1. semalam saya masak bubur dengan tempe goreng xD

    ReplyDelete

terima kasih daun keladi :)

Copyright to IYda Juhar
Designed by UMIESUEstudio 2015