Wednesday 26 August 2009

tahniah buat Eda !!! [Episod 1]

awek cun dan Eda

hehhe. ini gambor sekitar tahun lepas. mase kami gi Christmas Dinner. ini lah Eda. salah seorang sahabat baek ku. kan Eda kan ???

hari ni aku dapat sms dari Eda, pagi tadi, katenye dia dah selamatkan lahirkan bayi perempuan seberat 3.4kg pada 11.45 pagi. alhamdulillah. tahniah buat Eda dan keluarga. amin

aku agak terharu.. (emo la plak).. mane tak nya. aku terus teringatkan ketika perbualan kami di surau. mase tuh dia kasi tau aku dia pregnant. aku terus senyum dan congrats dia. tapi,katenya dia masih agak trauma dengan jahitan ketika lahirkan bayi pertama. aku hanya boleh minta dia bersabar saja. itu saje yang aku mampu lakukan untuk tenangkan hati dia.

dari perot nye kempis hinggalah perot nye buncit, aku ade. aku melihat setiap perubahan yang dialaminya dari pandangan mata kasar aku. penat lelah seorang ibu yang mengandungkan cahaya mata. penat lelah dia berjalan ke sana ke mari dengan urusan kerja. tabah orang nya. kuat bekerja. sabar. setiap kali melihat dia begitu,aku tersenyum seorang. terdetik dihati,aku mahu jadi macam dia. hermm. kan Eda ?

pernah berkali juga persahabatan kami diduga. dicabar oleh mereka yang dengki dengan pertalian ini. alhamdulillah. kami tak mudah melatah.

ucapan buat Eda :
tahniah sekali lagi atas kelahiran cahaya mata yang kedua. tahniah buat Eda dan famili.anugerah tak ternilai dari Allah s.w.t. diturunkan khalifah buat kamu,pasti Tuhan yakin akan kamu. semuga semuanya selamat dan ok belaka. amin.

notatangan : bertambah duit raye tahun ni yer.. hehheh


8 comments:

  1. tahniahhh gak kat eda... yey bestnyeee ade baby da...

    -sapelaa awek cun tuh... huh:P

    ReplyDelete
  2. Wahh dpt baby raya..kekee Tahniah utk Eda.. :)

    ReplyDelete
  3. Makcu :
    heeeeeeeeee.. Makcu ni pown takkan le dop cam yang cun tuh sape.. ehemm ehemmm

    :)

    ReplyDelete
  4. Puan Susudalambotol :
    yer. time kaseh untuk kawan kite.
    nati time awak pule.. hehe

    ReplyDelete
  5. Precious :
    Gambo baby?? Akan ku update bile dpt pelepasan nati. hehehhe

    ReplyDelete
  6. Linda Abdullah :
    ha'ah baby ramadhan a.k.a baby raye..
    heheheh

    ReplyDelete

terima kasih daun keladi :)

Copyright to IYda Juhar
Designed by UMIESUEstudio 2015