Tuesday, 19 August 2014

kemaskini

Salam.

Lately saye  asyik dok teringatkan blog saye nih. Terasa macam nak jadikan blog ni tempat saye sharing info yang berguna. Mane la tau kot kot bole bantu orang kat luar sane. Contohnye, share pasal mane nak beli barang baby ke, nak masak ke, nak travel ke.. kann??

So, hari ni saye jalan-jalan kat blog yang sebelum saye suke pegi. Kebanyakkan blogger tu dah tak aktif dah, ade yang dah tutup blog, ade yang dah tukar blog, ade yang delete semua kisah lame, dan paling sedih ade yang dah meninggal dunia. Agaknya kalau saye pon dah meninggal dunia, ade ke lagi orang nak baca and search blog saye ni. Tapi kalu saye bole tinggalkan ilmu, ape salahnya kan. Dan ade juga masih aktif dan sentiasa update blog mereka.

Well, kalu yang ladies macam saye ni semuanya dah meningkat status. dah jadi mak-mak dah semuanya. Heee including me. Wah!! How proud I am :)

Hari ni saye dah update blog ni. Kasi tukar layout lagi and template. Hadeh!!! Teringin gak nak lawakan blog tapi dah tak pandai la. Hurmmm!!! OMG!! Am I too old??  Hee. So, saye just pilih ade yang ade kat blogspot ni je la. And saye juga dah arrange blog-link.

So, inshaallah harap lepas ni bole improve lagi la ye.


Friday, 21 February 2014

masih mahu blogging lagi

salam sejahtera blog.

wehuuu!!! pecah rekod ke ape ni. last update ini blog Sept 2013.almost 5 bulan suda. huhuhu. tapi niat dihati ni mahu lagi blogging. niat aje, kalu no action, tu yang bersawang tu kan. puffff!!!

lately ni kan, saye terpikir nak buat sharing dan kasi info la kat blog saye ni. daripada dok cite pasal personal je kan. contohnye, saye pernah mengalami kesukaran untuk memohon claim pendidikan menggunakan EPF dan akhirnye saye berjaya. jadi saye nak share ape yang buat sampai saye berjaya.

ermmm kadang tu terpikir nak share pasal makanan sebab saye suka makan. tapi macam jenuh la plak kan asyik nak hapdet gamba makan je. hahahhaha!!!

ok la. saye try buat yang termampu ye. mula slow slow dulu.

hewheww.. ni pon ade kesukaran gak nak ade line internet kat rumah ni. pstttt...


Monday, 30 September 2013

membelek blog sendiri

macam biase, bile dah lama tak update pasti tetiba ade masa nak update dan datang mood nak update tapi tak de sebarang idea pon nak update blog ni.

rata-rata mereka yang bukan blogger, atau bukan blogger yang tegar atau tak de blog, mereka akan cakap..
"oh..dorang ade masa bole la update blog"
ermmm, for me tak sebenarnye. muka masalah ade masa atau tak de masa. up to us, how gilenye kite blogging. betoi dak? kalu sesuatu yang kite suka mesti kite akan cari dan curi jugak masa tu kan? heee

dan kesimpulan kenapa dah lame dan sudah sangat saye nak update blog adalah sebab M.A.L.A.S !!!! hahahahh Yes. malas nak bukak laptop. malas nak mengarang. malas nak asah skill. malas itu dan malas ini. kesudahannya inilah jadi nyewww..

hari ni saye dapat update blog kerana :
1. internet prepaid dah toup
2. saye buka netbook
3. bibik datang awal pagi nak tolong kemas rumah
4. dija dah siap mandi dan minum susu
5. saye rase nak gak menulis even tak de idea
6. saye nak blogging
7. kesian tengok blog saye

hom.

maka dengan ini, do not analyzed, u can become paralyzed.

bahbai.


Copyright to IYda Juhar
Designed by UMIESUEstudio 2015