Showing posts with label Cats and I. Show all posts
Showing posts with label Cats and I. Show all posts

Thursday, 28 April 2011

all about him




all about him.
all about baby.
all about my son.

lately, kami banyak spend time together.
he is so cute and so adorable.
time saya masak pon cheq temankan.
time saya lipat kain pon cheq temankan.
time saya sidai kain pon cheq temankan.
time saya makan pon cheq temankan.
time saya tengok tv pon cheq temankan.
time saya mandi pon cheq temankan. (tapi dok luar pintu je la)
time saya tido pon cheq temankan.
so, every single time we are together.

he is so one of a kind.

so, I've been thinking ape nak buat kat my son. kesian dia asyik dok dalam rumah je. bukan tak mo bawak dia kuar jalan-jalan. tapi dah trauma rase. ari tu pernah bawa keluar bersiar-siar kat UIA temankan my sister nak jogging. dah pakai tali kat leher tapi cheq tak selesa. so, saya buka sekejap tali tuh. tup tup just suddenly cheq lari masok lubang longkang. dan lobang tu menghala ke sungai dan tangki besar. saye menangis. me and my sister chasing for me. keep on calling him. untill budak-budak UIA tolong carikan untuk kami. and thank God, salah sorang budak tu jumpe cheq. aarrrrrghhhhhh geramnye dengan cheq mase tuh. so, starting from that time Im too scared to bring him out.

Jadi, saye sedang meng"search" kat google untuk mencari sebarang kelab atau juga society yang berkaitan dengan kucing yang boleh saye join. so, I can bring him there plus to learn more how to take care of kucing.

Nati dah dapat gaji rase macam nak pegi beli toys lagi for him. Sian dia asyik dok kejar lipas je. Pastu kena marah. he he he..


Monday, 18 April 2011

his name

bad time for baby, tak sehat

baby on Big Day

today is my off-day.
so, just plan to be at home for the whole day with my son.

Cheq. That is the name given by me. At first my hubby called him Ki Ki. But I dont really like it. So, my hubby ask me "nak panggil dia ape?". I like Sunan. So, I called him Sunan. Like Laksamana Sunan on my favorite book. Then, we called him for 1 day only.
My hubby complained " Sayang, payoh la nak pangey dio Sunan sebab dio tak paling pon".
Ha? Hermm. Im thinking again."Ok, kito pangey dio Cheq"
"Ha? Pok Cheq ko" my hubby asking again coz it similar name with my previous teddy
"Cheq je. Tak dop Pok" 
"Ok. Cheqqqqq.. ooooo.... cheqqq" my hubby start calling him with new name.
Im just smiling looking at both of them.

But, love among us grow so fast with naturally.
When he started live with me. I started call him "baby" panggilan manja
And plus got a special rhythm to in calling him
3 times with rhytym..
"babyyyy.. baby.... oooooo baaaaaaabbbbbyyyyyyyyyyy"
heheh.. then he will run to me

we live together
we eat together
we sleep together
we love each other


Notes : Ibu loved you, baby ;)


Saturday, 9 April 2011

my half-man

baby with "red necklace"

here, he is.
this is my baby.
he is my half-man.
im so glad he is always there for me.
sharing our joy = baby + ibu + ayah.
thanks sayang. ibu sayang baby ;D


Monday, 21 February 2011

saye lupe dia kucing



semenjak berkongsi katil ngan makhluk indah ni, saye sangat bahagia. kalo orang lain tengok pelik. saye lagi tambah pelik. sepanjang hidop tak pernah pon nak dukung makhluk ni, skang ni dah siap kongsi bantal. itulah ilham namanya. ilham dari Allah yang terus ditusuk ke hati kita dalam sedar atau tidak. kite tidak nampak pada pandangan mata kasar, tapi pada pandangan mata hati.

saye sayang sangat kat Cheq a.k.a baby. hingga kadang tu saye lupa dia adalah kucing. kalu mahu bagi dia makan, saye akan panggil namanya, saye tak pernah panggil "cinngg cinggg..ttuuutttt". tak pernah. borak semacama saye borak dengan orang. cuma no reply from him. heeeeeeeeee.

im so hepi. saye harap Cheq pon hepi bersama saye. sometimes bile dia sentuh saye dengan bulunye yang lebat tuh, i feel love. thank God.

papa Cheq pulak macam-macam beli kat dia, katil la, baju la, mainan la, makanan yang terpilih dan macam-macam. kadang tu kesian, kejap-kejap je  bole manja. tapi Cheq ni good boy. semua orang sayang Cheq.

be good sayang. ibu sayang baby ;)


Sunday, 16 January 2011

call him Cheq !!



salam.
pembuka 2011.
pada tarikh 8hb Januari 2011, malam, hampir lewat malam.
secara ofisial nya. dia bermastautin dirumah saya. dan dibawah jagaan a.k.a tanggungjawab saya.

hard to believe. me also. honestly, sepanjang hidop saya, selama 28tahun, saya tak pernah mendukung kucing. jangan katakan dukung, belai, belek, main-main atau apa saja yang berkaitan dengan haiwan yang dipanggil kucing itu adalah satu "tidak" kepada saya. kesimpulan, apa saja jenis yang berbulu saya memang alegik kan diri saya. owh tidak. tidak akan dekat even jarak satu meter. yup!!

semua yang mengenali saya dari kecil, pasti akan kenal siapa saya dan kucing. famili saya semuanya sudah maklum. pernah ade kejadian, masa kecil, waktu malam, sewaktu ke rumah tok guru ngaji al-Quran. seorang kawan namanya Jo Bongok. dia menyuakan kucing ke arah muka saya. terus saya nangis, berlari sambil menangis pulang ke rumah seorang diri pada waktu malam, ketika itu 8tahun. arwah Mek terkejut melihat saya menangis terhenjut bahu. kemudian, seminggu saya ponteng mengaji.

sewaktu makhluk indah ini (sekarang sedang nyenyak tidor atas katil saya) dibawa ke rumah saya, urmmm saya hanya diam saja. sebab saya sendiri yang meminta untuk menjaganya. padahal saya bole je bela ikan macam yang sebelum ni. tapi tak tahu kenapa keputusan tu datang ke dalam kepala otak saya. makhluk indah ini, disayang oleh tuan asalnya. baru saja membelanya selama sebulan agaknya. saya pon pelik apabila tuan asalnya sanggop ditinggalkan dia untuk saya. ape pon, terima kasih. saya amat gembira.

pertama kali, saya upload gambar saya bersama makhluk indah ini difesbuk. ramai yang tak percaya. komennye macam-macam. hehhehe..most of them adalah famili saya. sebab saye memang terkenal dengan seorang-yang-takot-kucing.akkakakakkakak...

kesimpulannya, sudah seminggu saya bersama makhluk indah ini. saya dah mula sayangkan dia. dan saya harap dia pon sama. oh ya.. u can call him Cheq !!



notatangan : dengan izin Allah s.w.t semuanya tak mustahil. look at me :D


Copyright to IYda Juhar
Designed by UMIESUEstudio 2015